Ansökan om återbetalning

Här ansöker du om återbetalning av olika biljetter för både resor med Kalmar länstrafik, Kustpilen och inom Sydtaxan (exempelvis Öresundståg).

Har du din biljett/reskassa på ett Resekort anger du Resekortets nummer i formuläret nedan för att ansöka om tillgodokvitto eller återbetalning.

Tänk på att komplettera din ansökan med biljett i original eller kortnummer. Skicka din biljett till: Kalmar länstrafik, Box 54, 579 22 Högsby. Ange ärendenumret du får efter inskickat formulär.

Ett ärendenummer visas längst ned på sidan när formuläret har skickats. Spara ärendenumret.

Fält markerade med * är obligatoriska och måste vara ifyllda för att formuläret skall kunna sändas.

Klicka på länken för att läsa våra återbetalningsregler.

Återbetalning av försening eller inställd förbindelse

Gäller ärendet återbetalning på grund av försening eller inställd förbindelse - ansök om förseningsersättning här.

SUS (Swedbanks utbetalningssystem) för utbetalning

Kalmar länstrafik använder sig av SUS (Swedbanks UtbetalningsSystem) för utbetalning till svenska bankkonton och på utbetalningsavier. Ditt personnummer används för att hämta uppgifter om konto eller utbetalningsadress. 

För att utbetalningen ska göras till bankkonto i svensk bank måste Du anmäla Dig till SUS betalningsmottagarregister via ett bankkontor eller med BankID via www.swedbank.se/kontoregister. I annat fall skickas en utbetalningsavi till Din folkbokföringsadress.

Uppdaterad 11 januari 2021