Appen Företag Kalmar länstrafik finns för att förenkla resandet i kollektivtrafiken för medarbetare inom företag och organisationer. Appen är kopplad till vårt företagskonto.
Det finns två sätt att köpa 30-dagarsbiljett. I filmen ovan kan du se hur det går till, nedan finns en punktlista.
Version 1 (Egen sträcka)
Sök resa från och till de hållplatser som du vill åka mellan (biljetten blir inte knuten till de hållplatser som du anger utan till de zoner som hållplatserna befinner sig i, du kan se våra zoner här)
Välj en avgång mellan hållplatserna.
Klicka på ”köp biljett” - du kommer till en ny meny.
Klicka på menyval "biljettyp".
Välj 30-dagarsbiljett och kategori (vuxen, ungdom eller studerande).
Klicka "köp biljett"
Version 2 (Län & kommun)
Klicka på hamburgermenyn uppe till vänster i appen – en ny meny kommer upp till vänster.
Klicka på ”Köp biljett”.
Klicka på ”Periodbiljett”
Välj biljettyp och kategori (vuxen, ungdom eller studerande).
Alla biljetter som köps i Kalmar länstrafiks app måste aktiveras innan avresa. Detta gäller för enkelbiljetter, 24-timmarsbiljetter och periodbiljetter (30-dagarsbiljett & Sommarbiljett). Biljetter köpta i Kalmar länstrafiks app kan aktiveras som senast 365 dagar efter inköpsdag.
Det går att ångra köpet fram till biljetten aktiverats.
Du kan köpa enkelbiljetter för resa inom Kalmar län och för resa över länsgräns. Du kan även köpa periodbiljetter för resa inom Kalmar län. Observera att mobilbiljett till Danmark, t ex Köpenhamn Airport eller Köpenhamn Huvudbangård, inte kan köpas då vi inte har lyckats få till en överenskommelse om giltigheter för appen med danska DSB. Däremot kan du söka avgångstider och tidtabeller till/från Danmark i appen.
Mobilbiljett gäller för eventuellt byte, vilket måste ske till närmast tillgängliga förbindelse. En mobilbiljett för resa inom en zon gäller även för returresa, inom biljettens giltighetstid.
Om du har en periodbiljett i appen och mobiltelefonen går sönder så du tvingas skaffa en ny mobiltelefon (samma SIM-kort) får du tillgång till periodbiljetten när du loggar in med ditt telefonnummer i appen i den nya mobiltelefonen. Om biljetten har öppnats under innevarande trafikdygn, är den låst till den gamla mobiltelefonen och blir då tillgänglig i den nya först nästa dag.