Res utan app eller e-handel

Vi presenterar allt fler digitala lösningar som underlättar resandet för våra resenärer. Men du kan fortsatt resa utan digitala tjänster.

För den som inte vill eller kan använda våra digitala tjänsterna finns 4 alternativ till biljettköp:

Biljettköp ombord på bussar & tåg

Det är möjligt att köpa biljetter ombord på våra fordon. Läs mer om biljettköp ombord här.

Kundcenter & återförsäljare

Hos våra kundcenter och återförsäljare kan du få hjälp med biljettköp, aktivering av biljetter, trafikinformation med mera. Läs mer om våra kundcenter och återförsäljare här.

Kalmar länstrafiks kundtjänst

För dig som har långt till ett kundcenter eller återförsäljare eller om du inte kan använda våra digitala tjänster finns möjlighet att ringa vår kundtjänst för att köpa biljetter över telefon. Via Kalmar länstrafiks kundtjänst kan du köpa 30-dagarsbiljett, Seniorbiljett och Fritidsbiljett. Biljetter som köps via kundtjänst skickas hem med brev och betalning sker via faktura. Kreditkontroll kan komma utföras.

  • Du måste vara folkbokförd i Sverige för att köpa biljetter över telefon från Kalmar länstrafik.

Biljetten som kommer hem med post är aktiverad och ett giltigt färdbevis. 

Telefonnummer: 010 – 21 21 000

Här hittar du öppettider för vår kundtjänst.

Biljettautomater

Biljettautomater finns utplacerade vid buss- och järnvägsstationer i Kalmar län. I automaterna kan du köpa samtliga biljetter. Här kan du läsa om våra biljettautomater.

Uppdaterad 8 februari 2022