Kundservice

Du är välkommen att höra av dig eller kontakta oss. Nedan finns information om hur du kontaktar Kalmar länstrafik.

Skriv till Kalmar länstrafik på Facebook

Det är möjligt att skriva till Kalmar länstrafik på Facebook, vi svarar så snart vi kan.


Telefon

Kundtjänst (linjetrafik): 010 - 21 21 000

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-22:00
  • lördagar kl. 08:30-20:00
  • söndagar kl. 08:00-22:00

Närtrafik:

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-18:00
  • Lördag och söndag kl. 08:00-17:00

Kundtjänst serviceresor: 010 - 21 21 021

Färdtjänst:

  • Helgfria vardagar kl. 08:00-16:30
  • Lördagar och söndagar kl. 08:00-15:00

Sjukresor:

  • Helgfria vardagar kl. 07:00-18:00
  • Lördagar och söndagar endast akuta resor (akuta resor går att boka dygnet runt)

Semestertider i kundtjänst för serviceresor under vecka 25 - 34

Under vecka 25-34 är det semestertider vilket kan komma resultera i längre telefontider. Boka gärna planerade färdtjänstresor eller sjukresor i god tid. Sjukresor kan med fördel bokas samma dag som du fått din kallelse. Tack för hjälpen!


Övriga ärenden

Nedan kan du på egen hand skriva in synpunkter till Kalmar länstrafik, ansöka om förseningsersättning, ansöka om återbetalning av biljetter, rapportera in synpunkter på en serviceresa samt se hur du ska göra om du glömt något på bussen eller tåget.