Här kan du skriva till oss

Här kan du skriva till oss angående synpunkter för resor med Kalmar länstrafiks bussar eller tåg i linjetrafik.

Gäller ditt ärende synpunkter på din Serviceresa, det vill säga sjuk – eller färdtjänstresa, eller Närtrafik ska du registrera ditt ärende här.

Övriga ärenden såsom beställningar, frågor som berör till exempel färdtjänsttillstånd hänvisas till vår kundtjänst på telefon 010-21 21 021. Brådskande kundserviceärenden hänvisas till telefon 010 – 21 21 000.

I menyn under kan du lämna synpunkter, önskemål, förslag på förbättringsåtgärder med mera på det som rör tidigare resor med Kalmar länstrafik exempelvis linjesträckning och service/bemötande ombord på bussar och tåg.

Ett ärendenummer visas längst ned på sidan när formuläret har skickats. Spara ärendenumret.

Vid problem att skicka in formuläret

Testa att skicka in formuläret på nytt om det inte går första gången. Om det inte fungerar rekommenderar vi att du testar en annan webbläsare. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst om du vid flera tillfällen inte kunnat rapportera in ett ärende.

Telefon: 010 – 21 21 000

Handläggninstid

Under sommarens semestertider har vi något längre handläggningstid än normalt. Vi jobbar så snabbt vi kan för att hjälpa dig. 

Uppdaterad 11 januari 2021